Menü
Zárja be a menüt
Bezárás

Hírek

Újdonságok a Volkswagen világából

 

2021.2.2 Megkezdődött az ID.3 sorozatgyártása: A drezdai Transparent Factory a Volkswagen ID. otthona lesz

A drezdai Transparent Factory pénteken megkezdte a teljesen elektromos ID.3 sorozatgyártását. Ez az ID.3 második gyártási helye, és már a negyedik helyszín a világon, amely a Modular Electric Drive Toolkit (MEB) alapján gyártott Volkswagen-modelleket gyártja. Ugyanakkor, a Volkswagen új fejezetet nyit a szászországi fővárosban: az elkövetkező években a korábbi „Center of Future Mobility” folyamatosan átalakul „Home of the ID.” -vá.

Bővebben
 

2021.2.2 EURO 2020: átvette az első Volkswageneket az UEFA

A koronavírus miatt 2020 helyett 2021 lesz a labdarúgó Európa-bajnokság éve. A szervezés javában zajlik, a Volkswagen, amely a rangos sportesemény hivatalos szállítója, Koppenhágában átadta használatra az első járműveket az UEFA helyi irodájának.

Bővebben
 

2021.1.26 A Volkswagen-csoport 2020-ban megerősítette piaci pozícióját, és az e-offenzíva útjára lépett

A Volkswagen-csoport 2020-ban 9 305 400 járművet adott át az ügyfeleknek világszerte, ami 15,2 százalékos csökkenést jelent éves összehasonlításban a Covid-19 miatt. Decemberben a szállítások csupán 3,2 százalékkal csökkentek az előző év azonos hónapjához képest, míg a negyedik negyedévben összesen 5,7 százalékkal csökkentek. Ez azt jelentette, hogy a Csoport 2020-ban kissé növelte a személygépkocsik esetében globális piaci részesedését a teljes piac csökkenése mellett. A Covid-19 járvány ellenére a Csoport nagy számú új modellel indított e-offenzívája az ügyfeleknél élénk érdeklődést mutatott a most lezárult évben, és mintegy 231 600 teljesen elektromos jármű szállításával, több mint háromszoros forgalmat eredményezett. A plug-in hibridek szintén nagyon népszerűek voltak az ügyfelek körében, akik 190 500 darabot (+175 százalék) vásároltak. Nyugat-Európában az elektromos járművek aránya így a teljes szállítás 10,5 százalékára nőtt (2019: 1,9 százalék).

Bővebben
 

2021.1.25 A Volkswagen ID.3 bekerült az Év Autója 2021 díjra jelöltek közé

Az Év Autója döntőjébe került a Volkswagen stílusteremtő, korszakalkotó és környezetbarát kompakt autója, a hazai villanyautó-piacon is egyre népszerűbb ID.3.

Bővebben
 

2021.1.22 Teljesítette a 2020-as európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat a Volkswagen Személyautók márka

A Volkswagen Személyautók márka az előzetes számadatok alapján a 2020-as évre kitűzött ambiciózus európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat teljesítette, és a törvényileg megadottnál körülbelül hatmillió grammal kevesebb szén-dioxidot okozott. Az új személyautók flottája az Európai Unióban 92 gramm/kilométer átlagos szén-dioxid-kibocsátási értéket ért el – a törvényileg meghatározott cél a márka esetében 97 gramm/kilométer volt. Így az előző évhez képest 22 százalékkal csökkent a szén-dioxid-kibocsátás.

Bővebben
 

2021.1.20 A Golf 2020-ban ismét a németek és az európaiak kedvenc autója

A Volkswagen Személyautók márka ikonja, a Golf teljes sebességgel robog előre, miután 2020. őszétől mind a nyolc modellváltozat elérhető vált az ügyfelek számára. A tavalyi évben ismét ez a modell volt a legkeresettebb Európában összesen közel 312 000 kiszállítással. A wolfsburgi ikon volt 2020-ban Németország legnagyobb darabszámban értékesített autója, amikor is közel 133 900 kiszállítást teljesített a márka. „2020-ban a Golf továbbra is az őt megillető helyen van.” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgatója.

Bővebben
 

2021.1.13 Megháromszorozta tisztán elektromos autói kiszállításait 2020 folyamán a Volkswagen márka

Tovább gyorsította az elektromos mobilitás felé vezető átalakulását a Volkswagen Személyautók márka. „A 2020-as év fordulópontnak számított a Volkswagen számára és áttörést jelentett az elektromos mobilitás témakörében” – hangsúlyozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. Az elmúlt év során a márka minden eddiginél több elektromos autóját szállította ki világszerte, összesen több mint 212 ezer legalább részben elektromos hajtásrendszerű gépkocsit (+158 százalék 2019-hez képest), köztük csaknem mintegy 134 ezer (+197 százalék 2019-hez képest) tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművel. Ralf Brandstätter így folytatta: „Jó úton haladunk azon célkitűzésünk megvalósítása felé, hogy piacvezetővé váljunk a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású gépkocsik körében. Minden más vállalatnál jobban képviseljük a vonzó és megfizethető elektromos mobilitást.”

Bővebben
 

2021.1.5 A Volkswagen adta el a legtöbb villanyautót Magyarországon

2020 az elektromos forradalom éve a Volkswagennél, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy tavaly a világ vezető autógyártójának zászlós márkája, a Volkswagen adta el a legtöbb villanyautót Magyarországon.

Bővebben
 

2021.1.4 A mobil töltőrobot – egy jövőkép bemutatása

A Volkswagen Group Components első bepillantást enged mobil töltőrobotjának prototípusaira. Ez az egyik elképzelt töltési koncepció, amely a Volkswagen reményei szerint az elkövetkező években kibővíti a töltési infrastruktúrát. Feladata: a járművek teljesen önálló feltöltése korlátozott parkolóhelyeken, például földalatti parkolókban. „A mindenütt jelen lévő töltési infrastruktúra kulcsfontosságú tényező az elektromos mobilitás sikerében. Töltőrobotunk csak egy a számos megközelítés közül, de kétségtelenül az egyik leglátványosabb”- magyarázza Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója.

Bővebben
 

2020.12.28 75 évvel ezelőtt kezdődött a Volkswagen Beetle sorozatgyártása Wolfsburgban

1945. december 27-én megkezdődött a Volkswagen Limousine (Type 1) sorozatgyártása. Ez volt a valódi kezdete a Volkswagen sikertörténetének. A modellt eredetileg a nemzeti szocialisták presztízs projektjeként tervezték, de 1939-től a wolfsburgi üzem járművek helyett fegyverzetet gyártott. A második világháború végéig az 1938-ban „KdF-Wagen” névre keresztelt modellből csak 630 darab hagyta el a Volkswagen gyárát. Csak a brit gondnokság alatt Ivan Hirst őrnagy stratégiai elképzelésének köszönhetően kezdődött meg a VW Beetle egyedülálló sikertörténete Wolfsburgban.

Bővebben
 

2020.12.17 Fékezés vagy vitorlázás? - Az ID.4 intelligens energiavisszanyerési koncepciója

Fékenergia rekuperáció, más szóval lassításkor történő energia visszanyerés, amely nagyban növeli minden elektromos jármű hatótávolságát. Az új Volkswagen ID.4 esetében ez a koncepció maximális hatékonysággal társul.

Bővebben
 

2020.12.15 Az erők összevonása az elektromos offenzíva érdekében: a Volkswagen Motorsport GmbH integrálása a Volkswagen AG-be

A Volkswagen márka a mobil elektromos korszakra való áttérés érdekében egyesíti erősségeit. A márka a vállalat átalakításának és további fókuszálásának részeként beszünteti motorsport tevékenységét. A Volkswagen Motorsport GmbH munkatársai beépülnek a Volkswagen AG-ba.

Bővebben
 

2020.12.3 A Volkswagen-csoport megkezdi a klímabarát MEB-gyártását a Foshan-i és az Anting-i üzemekben

A Volkswagen-csoport az e-mobilitás új korszakába lépett Kínában, a mindössze három hete bemutatott, teljesen új, kizárólag elektromos ID .család első két, Kínára tervezett modelljével: a FAW-Volkswagen ID.4 CROZZ(1) és a SAIC VOLKSWAGEN ID.4 X(1) - az innovatív MEB platformra épült. A 2021 elejei piaci belépővel e két modell gyártása már megkezdődött a Foshan-i és Anting-i MEB létesítményekben, amelyek közös, tervezett éves teljes kapacitása 600 000 egység. Ez lehetővé teszi a Csoport számára, hogy 2025-ig 35% -ra növelje termékpalettájában az elektromos járművek részarányát. 2023-ra a Volkswagen az ID. Család nyolc modelljét vezeti be Kínában, a világ legnagyobb NEV (új energiával működő) piacán, amely kulcsfontosságú szerepet játszik a Csoport globális e-mobilitási stratégiájában

Bővebben
 

2020.11.27 A Volkswagen Group Components alapvető alkatrészeket szállít a Volkswagen ID.4-hez

A Volkswagen Group Components az új Volkswagen ID család első modelljeinek és a Csoport márkáinak számos más, a moduláris elektromos hajtásmátrixon (MEB) alapuló modelljének központi szállítója. A Volkswagen Group Components a Volkswagen márka első teljesen elektromos szabadidőautójának, a világ e-autó ID.4-nek a hozzáadott értékéhez hozzávetőlegesen 40%-kal járul hozzá. Összehasonlítva egy hagyományos hajtású modellel ez körülbelül 10 százalékponttal magasabb érték.

Bővebben
 

2020.11.11 A Volkswagen-csoport az emdeni, a hannoveri és a chattanoogai üzem automatizálásába fektet be

A Volkswagen Személyautók és a Volkswagen Haszonjárművek márkák teljes erőbedobással dolgoznak az e-mobilitás korszakába való áttérésen és az üzemeknek az e-mobilitásra történő átalakításán. A Volkswagen márka most több mint 1400 robotot rendelt a japán FANUC gyártótól a Chattanooga-I (USA) és Emden-i gyártóberendezéseihez. A Volkswagen Haszongépjárművek további 800 robotot rendelt hannoveri üzemébe a svájci ABB-től. A robotokat elsősorban karosszériagyártáshoz és akkumulátorok összeszereléséhez fogják használni. A három üzemet jelenleg nagy teljesítményű, a fejlett technológiát felhasználó elektromos autók gyártására készítik elő. 2022-től az ID.4-et Chattanoogában (USA) és Emdenben fogják gyártani, míg a ID.BUZZ bemutató autó néven ismertt modell a hannoveri gyártósorról fog legördülni.

Bővebben
 

2020.11.9 Tisztán elektromosan fut – Kedvező félidei mérleg az ID.3 németországi túráján

Hogyan teljesít egy korszerű elektromos autó a hosszú utazások során? Rainer Zietlow mannheimi rekordtartó és utasa, Dominic Brüner kéthónapos túrára indultak Németországban, mégpedig gyakorlati teszt formájában: maratoni autózásuk (www.ID3-deutschlandtour.de) során egyszerre vizsgálják az új Volkswagen ID.3 hosszú utakra kínált alkalmasságát, illetve a németországi töltőinfrastruktúrát. Ennek során egy 77 kWh akkumulátor-kapacitású, előszériás ID.3 Pro S2 a társuk, amely a WLTP-ciklus szerint akár 549 kilométer hatótávolságot is kínál és 2021 tavaszán érkezik a piacra. Középtávnál, több mint 14 ezer megtett kilométer után, nagyon kedvező a kép: a legkülönbözőbb szolgáltatók eddig tesztelt több mint 350 gyorstöltőállomásának többségén kihasználható a 125 kW maximális töltőteljesítmény, a Volkswagen We Charge fizetési rendszerén keresztül pedig szolgáltatókon átívelően is biztosított a hozzáférés.

Bővebben
 

2020.11.6 Az új Golf R repülőrajtot vesz: világpremierjét tartja minden idők legerősebb sorozatgyártású Golf modellje

A Volkswagen most ünnepli az új Golf R modell világpremierjét. Európában a Golf család 235 kW (320 LE) teljesítményre képes zászlóshajója november 5-től érhető el az előértékesítés keretében. A Golf R minden idők legsikeresebb Volkswagen termékcsaládjának hagyományosan a legerősebb modellje. Kivétel nélkül összkerékhajtással, kiemelkedő dinamikával, egyedülálló, exkluzív formavilággal és felszereltséggel, kategóriájában – a Golf kategóriában - mérceként szolgáló műszaki tartalommal mutatkoztak be, és ez most sincs másképp: a Golf R lesz az első Volkswagen, amely még az év vége előtt bemutatkozik az új összkerékhajtás rendszerével, az R-Performance nyomatékvektor-szabályzással szerelt 4MOTION rendszerrel. Ez az intelligens hálózatba szervezett rendszer új dimenzióba emeli a vezetési dinamikát.

Bővebben
 

2020.11.6 A Volkswagen-csoport és Görögország minta szigetet hoz létre a klíma-semleges mobilitás megteremtésére

A Volkswagen-csoport és Görögország megállapodtak abban, hogy úttörő jellegű mobilitási rendszert hoznak létre a földközi-tengeri Astypalea szigeten. Ennek érdekében a sziget jelenlegi közlekedési rendszere át fog térni az elektromos járművekre és a megújuló energia termelésére. Hosszú távon Astypalea a klíma-semleges mobilitás minta szigetévé válik. Erről írt alá szándéknyilatkozatot Wolfsburgban és Athénban Konstantinos Fragogiannis, a gazdasági diplomáciáért és nyitottságért felelős görög külügyminiszter-helyettes és Dr. Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója. Az új mobilitási szolgáltatások, mint például a gépkocsi- vagy a telekocsi megosztás segíteni fognak a forgalom csökkentésében és optimalizálásában. Az energiát elsősorban helyi zöld energiaforrásokból, például nap- és szélenergiából fogják előállítani. A projekt kezdeti időtartama hat évet fog át.

Bővebben
 

2020.10.30 Boldog születésnapot K70! – Ötvenéves a csendes úttörő

„Szeressük a VW K70-et – mert teljesen új fejezetet nyit a VW számára!” – e reklámszlogennel érkezett ötven évvel ezelőtt a piacra a Volkswagen K70. Vízhűtésével, elsőkerékhajtásával és modern formavilágával e középkategóriájú limuzin új korszakot nyitott a Volkswagennél.

Bővebben
 

2020.10.22 A legjobb minősítés az ID.3 számára – Öt csillag az Euro NCAP teszten

Álomkezdés öt csillaggal: az ID.3 a lehető legmagasabb minősítéssel zárta az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) biztonsági tesztjeit, a vizsgáztatók ugyanis minden kritérium szerint – a felnőtt és gyerekutasok, illetve a védettség nélküli közlekedők védelme, valamint a vezetői segédrendszerek terén – egyaránt kedvező minősítéssel ismerték el a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő első modellt.

Bővebben
 

2020.10.21 SUV zászlóshajó felvillanyozva: megkezdődött az új Touareg eHybrid és a Touareg R előértékesítése

A Volkswagen tovább folytatja hibrid offenzíváját. Mostantól a Touareg is elérhető két különböző, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatban. Mindkét verzió alacsony átlagfogyasztásával és akár 47 kilométeres, elektromos üzemmódban elérhető hatótávolságával tűnik ki. Az elektromos motorral és benzines erőforrással szerelt SUV család első tagja a 280 kW (381 LE) rendszerteljesítményre képes új Touareg eHybrid modell. Ez a változat a legmagasabb szintű utazási kényelemre született és két, Atmosphere és Elegance névre hallgató felszereltségi szinttel érkezik. Németországban a modell induló ára 72 378 euró lesz. Azok, akik a még sportosabb beállításokat és felszereltséget szeretik, dönthetnek a Touareg R modell mellett. 340 kW (462 LE) rendszerteljesítményével ez a modellcsalád és a márka legerősebb képviselője. A Touareg R modell Németországban 84 660 eurótól érhető el.

Bővebben
 

2020.10.16 Az új Golf GTI Clubsport – A 300 lóerős GTI-csúcsmodell világpremierje

Tovább gyorsul az új, nyolcadik generációs Golf: a GTI2, GTE3 és a GTD4 után a sportos Golf modellek újabb különlegességét mutatja be a Volkswagen. Az új Golf GTI Clubsport megjelenésével a márka a nagyteljesítményű GTI-modellek hagyományait folytatja, az első Golf GTI Clubsport még 2016-ban, a sportautó ikon 40. születésnapja alkalmából érkezett a piacra. Az új Golf GTI Clubsport formájában most olyan modern kompakt-sportautó követi, amely nem csupán kiemelkedő motorteljesítményével, hanem a menetdinamikai képességek immár új szintjével is meggyőzőnek bizonyul.

Bővebben
 

2020.10.7 Az Európai Ügyvezetők Szövetsége az ipari ágazatok közötti együttműködést hangsúlyozza a klímaváltozás elleni küzdelem érdekében

Október 1-én Dr. Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgató tanácsának elnöke és 11 másik európai vállalat vezérigazgatója egyesítette erőfeszítéseit a nulla szén-dioxid-kibocsátású jövő Európája érdekében. Az Európai Unió elkötelezett a nettó nulla kibocsátás elérése mellett 2050-ig, ami összhangban van az Ügyvezetők Szövetsége által képviselt vállalatok saját dekarbonizációs stratégiáival. Valamennyi tag támogatja a Párizs 2050-es célokat, az EU Zöld Megállapodását és az EU törekvését, hogy az éghajlati célkitűzéseit még magasabb szintre emeljék. Az ügyvezetők és vezérigazgatók különböző iparágakat képviselnek, együttesen 600 milliárd euró éves bevételt generálnak, és 1,7 millió embert foglalkoztatnak. A Szövetségük irányítja és közvetíti a tagvállalatok szén-dioxid-mentesítési erőfeszítéseit: összekapcsolja az ágazatokat és stratégiákat, beazonosítja az együttműködés potenciális lehetőségeit, és elősegíti a fenntartható gazdaság és társadalom érdekében megvalósuló projekteket és beruházásokat.

Bővebben
 

2020.10.1 A Volkswagen részvényesek hivatalosan jóváhagyták az Igazgatóság és a Felügyelőbizottság intézkedéseit és elfogadták a 2019-es osztalékról szóló határozatot

A Volkswagen AG tegnapi éves közgyűlésére a Covid-19 járvány miatt először került sor online formában. A részvényesek 99,98%-os többséggel elfogadták az Igazgatóság és a Felügyelőbizottság ajánlatát, miszerint a 2019-es pénzügyi évre ugyanannyi osztalékot fizetnek mint tavaly, vagyis 4,80 eurót törzsrészvényenként és 4,86 eurót elsőbbségi részvényenként. Ezek alapján, 2018-hoz hasonlóan ugyanakkora összeget, azaz 2.4 milliárd eurót osztanak szét a részvényesek között. Az Igazgatóság és a Felügyelő Bizottság 2019-ben hivatalban lévő tagjainak hivatalos jóváhagyásáról szóló határozatot az éves közgyűlésen képviselt részvényesek 94,93%-a hozta meg.

Bővebben
 

2020.9.30 Éves főközgyűlés – A Volkswagen továbbra is tartja 2020-as előrejelzéseit és megerősíti jövőbeli beruházásait

A Volkswagen Csoport ma bejelentette, hogy továbbra is tartja a 2020-as évre szóló előrejelzéseit és a COVID-19 járvány ellenére ugyancsak megerősítette a jövőben tervezett beruházásait. „2019 és 2020 folyamán egyaránt jelentős intézkedéseket foganatosítottunk az elektromos és digitális mobilitás vezető szolgáltatójává válásunk érdekében és jelentős mérföldkövekhez érkeztünk el” – hangsúlyozta Herbert Diess, a vállalatcsoport vezérigazgatója a Volkswagen Aktiengesellschaft virtuális éves főközgyűlésén. „A vállalat átalakítását nem lassítja, hanem felgyorsítja a koronavírus” A vállalatcsoport 2024-ig 33 milliárd eurót tervez az elektromos mobilitásba invesztálni, amelynek célja az akkumulátorhajtású elektromos járművek körében elérendő piacvezetői pozíció. További fontos sikertényező az új VW.OS operációs rendszer, amelyet a Car.Software.Org fejleszt és amelyet először az Audi Artemis projekt keretében alkalmaznak. Egyedül az IT-szaktudás bővítésére és az automatizált vezetés fejlesztésére 14 milliárd eurót kívánnak fordítani 2024-ig. „Sokkal mélyrehatóbb a hajtásrendszer-technikák átalakulásánál, hogy az autó az elkövetkező tíz év során teljes mértékben hálózatba kapcsolt mobilitási eszközzé fejlődik” – emelte ki Herbert Diess. A Volkswagen várakozásai szerint a növekvő tendencia az év további részében is folytatódik és megerősítette a 2020-as évre a pozitív működési eredményről szóló előrejelzését.

Bővebben
Hoppá!
Úgy tűnik, hogy böngészője nem naprakész. Talán webhelyünk nem működik optimálisan. A legtöbb böngésző (de az MS Internet Explorer 11 vagy annál régebbi nem) továbbra is jól működik.

Javasoljuk, hogy frissítse a böngészőt!
A legújabb verzió biztosítja a jó élményt bárhol az interneten.

Köszönjük látogatását és jó szórakozást,
Az Ön Volkswagen csapata