A roncsautók hasznosítása

Szelektálás. Hasznosítás. Szabályszerű hulladékkezelés.

A Földön a nyersanyagok és az energia csak korlátozottan állnak rendelkezésre. Ezért azok takarékos felhasználása a Volkswagen határozott célját jelenti. A környezetmenedzsment három fő részre oszlik. A Volkswagen által végzett gyártással kezdődik, majd az ausztriai VW szakszervizek optimalizálásán át a roncsautók és azok alkatrészeinek szabályszerű hasznosításáig terjed.

 

Az autók és azok alkatrészeinek a hasznosítás szempontjából megfelelő gyártása.

A Volkswagen már 1989 óta részletes kutatásokat végez az autók szétszerelését illetően. Az itt szerzett tapasztalatokat folyamatosan hasznosítják az új autóprojekteknél, hogy tovább javíthassák az autók felhasználási és bontási tulajdonságait.

A Volkswagen konstruktőrei, a szállítókkal közösen, már a korai konstrukciós fázisban kidolgozzák az alkatrészek és a szerkezeti egységek hasznosítási koncepcióját. Mindez az új autók iránti növekvő kereslet ellenére, elsősorban a komfort és a biztonság terén, jelentősen hozzájárul a hasznosítás és az újrahasznosítás szempontjából megfelelő konstrukció további tökéletesítéséhez.

 

Az alkatrészek hasznosítása és újrahasznosítása.

Az alkatrészek, szerkezeti egységek és anyagok újrahasznosítása már hosszú ideje működő tevékenységet jelent a Volkswagennél.

Ausztriában, 2005-ben a csereeljárások keretében kb. 10.500 tételnyit vagy 794 tonnányit szereltek be újra a motor, a sebességváltó/tengelykapcsoló, tengely, elektronika és üzemanyagrendszer szerkezeti egységekből.

Az anyagkörforgás lezárásaként, a Porsche konszern Ausztriában, 2005-ben

  • 536 tonna biztonsági üveget
  • 192 tonna műanyag lökhárítót
  • 164.000 liter fékfolyadékot

hasznosított az anyag-újrahasznosítás keretében.

A roncsautók környezetet nem károsító kezelése - hulladékcsökkentés

A roncsautók optimális és környezetvédelmi szempontból megfelelő kezelése céljából a Volkswagen Ausztriában hasznosító üzemek hálózatát hozta létre. Ennek köszönhetően, a törvényekben meghatározott előírások mellett a saját minőségi és megbízhatósági normákat is teljesíteni lehet.
A roncsautók kezelésének és bontásának egyszerűsítése céljából a Volkswagen más gyártókkal együtt információs adatbankot fejlesztett ki.

A roncsautók hasznosításának klasszikus lánca a következő lépésekből áll: a folyadékok eltávolítása ("folyadékmentesítés"), bontás, bezúzás és a fémrészek hasznosítása.

A régi autók bezúzásánál mintegy 20% bezúzási maradékanyag keletkezik, amit eddig általában felhasználás nélkül leraktak. Ennek a túlnyomórészt nem fém anyagnak az ésszerű felhasználása érdekében, a Volkswagen a technológiai partnereivel egy új előkészítő eljárást dolgozott ki. A "VW-SiCon eljárás" nevű technológia intelligens módon ötvözi a különböző, már bevált előkészítő lépéseket. Ennek köszönhetően a régebben értéktelennek tekintett bezúzási maradékanyagból több hasznos anyagot lehet kinyerni, amelyek túlnyomó részét a nyersanyag-hasznosítási eljárások keretében környezetkímélő és gazdasági szempontból ésszerű módon lehet azután felhasználni. Ily módon a roncsautók hasznosítása összességében eléri a 95%-os hasznosítási arányt, és ezáltal döntően hozzájárul az elsődleges nyersanyagok kíméléséhez. Ezért a VW-SiCon eljárás már két környezetvédelmi díjat is kapott.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés