Gyújtógyertya

Gyújtógyertya

Impulzust adnak az Ön mobilitásának.
Nagyobb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás és kisebb károsanyag-kibocsátás, valamint hosszabb élettartam - ezek a célok határozzák meg a benzinmotorok fejlesztését a Volkswagennél. A modern gyújtástechnika lényeges szerepet játszik ebben.

A gyújtásrendszer egyik legnagyobb igénybevételnek kitett alkatrészei a gyújtógyertya. Ennek fő feladata a tüzelőanyag-levegő keverék megbízható gyújtása függetlenül attól, hogy a motorvezérlés benzinben dús vagy szegény keveréket juttat az égéstérbe. A folyamat során egy nagyfeszültségű impulzus érkezik a középső elektródához, amelynek hatására szikraív jön létre a testelektróda felé. Az ideális gyújtási időpont akkor van, amikor a dugattyú már nagyon közel van a felső holtpontjához, ekkor a legnagyobb a kompresszió az égéstérben. Egy négyhengeres benzinmotorban négy gyújtógyertya található -hengerenként egy-, ezek gyújtási sorrendjét a motorvezérlés határozza meg. A gyújtógyertya fontos feladata az égéskor keletkezett hő hengerfejbe történő elvezetése. Mivel a gyújtógyertya közvetlenül beleér a motor égésterébe nagy terheléseknek van kitéve: szélsőséges nyomás- és hőmérsékletingadozásoknak, rázkódásnak, agresszív kémiai kölcsönhatásoknak. A négyütemű motoroknál 6000 1/min fordulatszámon másodpercenként 50-szer kell a gyújtógyertyának a befecskendezett tüzelőanyagot meggyújtani, majd tökéletesen elégetni! A felépítés és a gyártási technológia tehát döntő fontosságú a működés és az élettartam szempontjából.

Hőelvezetés

A szigetelés elkészítéséhez a legmodernebb kerámia alapanyagokat használják fel, a középső elektródát kiváló minőségű rézből készítik, ezáltal minden motortípushoz egyedileg beállított, optimális hőelvezetést biztosító gyújtógyertya fejleszthető. A gyújtógyertya középső elektródáját körülvevő kerámiaszigetelés csúcsának üzemi hőmérséklete 450 ºC és 850 ºC között van.

Az elektromosan vezető korom- és olajlerakódások ebben a hőmérsékleti tartományban elégnek. Ez az öntisztulási folyamat megakadályozza a hibás gyújtást, és növeli a gyújtógyertya élettartamát. A kerámiaszigetelés csúcsának nem szabad lényegesen meghaladnia a 850 ºC hőmérsékletet sem, mivel ilyenkor fennáll a veszélye annak, hogy ellenőrizhetetlen izzófejes gyújtási folyamat alakul ki, amely károsítja a motort. A Volkswagen eredeti gyújtógyertyák igényes szerkezete védelmet ez ellen azzal, hogy biztosítja a megfelelő hőelvezetést a hengerfejbe.

 

Hőérték

A különböző motortípusok különböző hőelvezetési tulajdonságú gyújtógyertyákat igényelnek. Tehát a gyújtógyertyák különböznek abban a tulajdonságukban, hogy milyen mértékben képesek átadni az égéstérben keletkező hőt a hengerfejnek. Ahhoz, hogy a gyújtógyertyák hőmérséklete az optimális tartományon belül maradjon, eltérő szerkezeti felépítésre van szükség. Ha a kerámia szigetelőtest hosszan érintkezik a gyertya külső menetes részével, több hőt tud elvezetni a hengerfejbe, ilyenkor "hideg" gyújtógyertyáról beszélünk. Ha a szigetelőtest kis felületen érintkezik a külső menetes résszel, akkor kevesebb hőt vezet el a hengerfejbe, ezért ilyenkor "forró" gyújtógyertyáról beszélhetünk.

Tehát az olyan motoroknak, amelyek nagyobb a hőtermelése "hideg" gyújtógyertyára van szükségük, a nem ennyire magas hőmérsékleten üzemelőknek pedig "forró"-ra. Ebből következik, hogy az összes benzinmotorhoz nem létezhet csupán egy fajta gyújtógyertyatípus. A gyújtógyertya hőértéke tehát döntő fontosságú abból a szempontból, hogy milyen motorokban alkalmazható. A Volkswagen márkaszervizben garantáltan a megfelelő gyújtógyertyát szereljük az Ön Volkswagenjébe.

 

Volkswagen LongLife gyújtógyertya technológia

A katalizátorba került elégetlen tüzelőanyag súlyosan -és visszafordíthatatlanul- rontja annak működését, ezáltal megnövekszik a kibocsátott károsanyagok mennyisége. Ezért nagyon fontos, hogy a gyújtásbiztonság 100%-os legyen. Ezen felül még a hosszabb élettartamra vonatkozó elvárás gyorsította fel a gyújtógyertyák fejlesztését az elmúlt évtizedekben. Amíg a 80-as években a személygépkocsikra vonatkozó csereintervallum még öt-tízezer kilométer volt, addig ma az Ön Volkswagenjének gyújtógyertyáit gyakran csak hatvanezer kilométeres futásteljesítmény után kell cserélni. A Volkswagennél a hosszabb élettartamot és a hosszú távon is optimális gyújtási tulajdonságokat a LongLife technológia segítségével érik el. Ennek része az ellenálló alapanyagok felhasználása. A középső elektródák hosszú élettartamát olyan, az űrkutatásból ismert nemesfémek teszik lehetővé, mint a platina és az irídium.

A Volkswagen lézer-platina gyújtógyertyák testelektródáit -a nagy nemesfém tartalom miatt- egy különleges lézeres eljárással hegesztik fel, így a tüzelőanyag-levegő keverék begyújtása precíz és teljes.

A Volkswagen LongLife technológia másik változatát képviselik a több testelektródás gyújtógyertyák. Ezekben kevesebb nemesfémet használnak fel. Érdekességük, hogy kettő-négy testelektródájuk van, és a gyújtószikra a középső elektródáról az egyik majd a másik testelektródára ugrik át. Így az elektródaeróziónak nevezett anyagkopás megoszlik a testelektródák között, tehát az ilyen típusú gyújtógyertyák is sokkal hosszabb ideig képesek a precíz gyújtásra, mint a hagyományos egy testelektródás gyújtógyertyák.

 

Új Volkswagen Eredeti Gyújtógyertyák. Az optimális tüzelőanyag-fogyasztásért és motorteljesítményért.
  • A finom kidolgozású elektródák stabil szikraképződést biztosítanak, és a gyors lángterjedésnek köszönhetően gondoskodnak a tüzelőanyag-levegő keverék maradéktalan elégetéséről.
  • A Volkswagen eredeti gyújtógyertyák gyújtószikrájának pontos elhelyezkedése az égéstérben elősegíti az optimális égést, ezzel jelentősen csökkentve a motor károsanyag-kibocsátását.
  • A Volkswagen eredeti gyújtógyertyák csökkentik a gyújtáshoz szükséges feszültség nagyságát, és meggátolják, hogy gyújtáskimaradás miatt elégetlen tüzelőanyag jusson a katalizátorba, károsítva azt.
  • A csúcstechnikát képviselő alapanyagok, és a precíz gyártási technológia biztosítja a hibamentességet a gyújtógyertya egész élettartama alatt. A Volkswagen eredeti gyújtógyertya futásteljesítménye elérheti akár a 60.000 km-t is.

Az Ön Volkswagenjére vonatkozó szerviztevékenységek keretén belül a gyújtógyertyák ellenőrzésére is sor kerül. Mivel ezek kopóalkatrészek, ajánlott az előírt csereintervallumok betartása, mivel a futásteljesítmény túllépése esetén teljesítménycsökkenés, többletfogyasztás, magasabb károsanyag-kibocsátás, valamint katalizátor- és motorkárok keletkezhetnek. Mi a Volkswagen szerviz munkatársai a Volkswagen eredeti gyújtógyertyák használatát ajánljuk annak érdekében, hogy az Ön Volkswagenjének gyújtása mindig megbízható legyen.

 

Ajánlatuk: új típusú gyújtógyertyák. Készséggel tájékoztatjuk Önt Volkswagen márkaszervizünkben.

A gyújtógyertyák cseréjére csak abban az esetben vállalkozzon saját maga, ha rendelkezésére áll az ajánlott gyújtógyertyakészlet, a szükséges célszerszámok, valamint ismeri az előírt meghúzási nyomatékokat és van tapasztalata a motor karbantartási munkáinak elvégzésében. A modern gyújtógyertyák összetett és érzékeny alkatrészek, amelyeknek cseréje óvatosságot és nagy körültekintést igényel. Ellenkező esetben megsérülhet a gyújtógyertya és a hengerfej finom menete, illetve ha túlhúzzák, akkor a gyújtógyertya könnyen eltörhet.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés