Benzinmotor részecskeszűrőt alkalmaz a Volkswagen-csoport

2016-08-11

• Akár 90 százalékkal is mérsékelhető a közvetlen befecskendezésű Otto-motorok koromrészecske kibocsátása
• Az új technika már 2017-től megjelenik a vállalatcsoport modelljeiben

Továbbra is következetesen dolgozik a Volkswagen-csoport hagyományos hajtásrendszerei környezetkímélő működésének fejlesztésén. A vállalatcsoport most a benzinmotorok számára készült részecskeszűrő (Gasoline Particulate Filter; GPF) széles körben történő alkalmazásáról döntött, amelyek 2017-től fokozatosan jelenhetnek meg a vállalatcsoport minden közvetlen befecskendezésű TSI és TFSI erőforrásaiban. Az új szűrőkkel akár 90 százalékkal is mérsékelhető a finom koromrészecskék emissziója.

Éves szinten akár hétmillió járművét is felszerelheti az új technikával a Volkswagen Csoport 2022-re. Első lépésként 2017. júniusban az új Volkswagen Tiguan1 1,4 literes TSI és az Audi A5 2.0 TFSI aggregátja kapja meg az új szűrőt, amely ezt követően további modellekben és motorgenerációkban is megjelenik.

A részecskeszűrő a dízelmotorok kapcsán már jól ismert és bevált technika. Az Otto-motorok szűrői a közvetlen befecskendezésű benzinmotorok részecske kibocsátását hivatottak akár 90 százalékkal is visszaszorítani. Amint Dr. Ulrich Eichhorn, a vállalatcsoport kutatási és fejlesztési igazgatója kiemelte: "Motorjaink gazdaságosságának növelése, illetve szén-dioxid-kibocsátásuk mérséklése után a részecskeszűrő sorozatgyártásbeli alkalmazásával most korszerű benzinmotorjaink részecske emisszióját kívánjuk hosszú távon csökkenteni." Új modelljei számára készült, komplex kipufogógáz utánkezelési rendszereinek jelentős költségei ellenére a Volkswagen dízel járművei károsanyag-kibocsátásának további mérséklése terén is elkötelezett. Dr. Ulrich Eichhorn: "A jövőben minden modellünk a legújabb és leghatékonyabb SCR katalizátortechnikával készül majd."

Összehasonlító méréseik során független intézetek is megállapították, hogy a Volkswagen-csoport korszerű, Euro 6 minősítésű dízelmotorjai, illetve benzines erőforrásai már ma a piac legtisztább üzemű motorjai között szerepelnek. A londoni Emissions Analytics vállalat által összeállított EQUA Air Quality Index például a világ 440 népszerű modelljét rangsorolja a károsanyag kibocsátást tekintve, e listán a Volkswagen-csoport jelentős előnnyel bizonyult a legjobbnak. A vállalatcsoport az Euro 6 minősítésű benzinüzemű és Euro 5 besorolású benzinüzemű, valamint az Euro 6 hibridmodellek kategóriájában egyaránt az első helyen végzett, ám a legjobb hat Euro 6 minősítésű dízel is a Volkswagen, az Audi és a Škoda terméke. A vizsgált Euro 5 besorolású dízelek körében - az első két helyen egy Audival és egy Škodával - a Volkswagen-csoport összesen öt modellje szerepel az első tízben.

 

További információ az EQUA Indexről: http://equa.emissionsanalytics.com/

 

Tiguan 1.4 TSI - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,9-5,7;

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 155-139; Gazdaságossági besorolás: C-B

Audi A5 2.0 TFSI - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,3-5,8;

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 148-136; Gazdaságossági besorolás: B

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés