A sikerszéria ugyan megszakadt az Argentin-ralin, de a Volkswagen továbbra is vezet a Rali Világbajnokságon

2015-04-28

•    A Volkswagen sikersorozata hét győzelem és húsz dobogós helyezés után szakadt meg
•    Győzelem az utolsó gyorsasági szakaszon: az "El Cóndor" leggyorsabb versenyzője Sébastien Ogier
•    Tizenkét szakaszból nyolcat győzelemmel zárt a Volkswagen, a Polo R WRC diktálta a tempót az Argentin-ralin

A Volkswagen Motorsport csalódást keltő eredményekkel zárta a FIA Rali Világbajnokság (WRC) negyedik fordulóját, ennek ellenére továbbra is vezeti a gyártók illetve a pilóták és navigátorok versenyét, így világbajnoki éllovasként érkezik a bajnokság következő helyszínére Portugáliába. Az év legkeményebb versenyén olyan történt, amire a 2013-as ausztrál rali óta nem volt példa: nem állt Volkswagen pilóta a dobogón. Ennek ellenére a wolfsburgi gyártó büszkén tekinthet vissza erre a nem mindennapi sikerszériára, amely sorozatban hét győzelmet és húsz dobogós helyezést jelentett a márka pilótáinak. A Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Franciaország mindkettő) páros sikerrel teljesítette a záró gyorsasági szakaszt és győzelmével három értékes pontot szerzett a világbajnoki versenyben.

A Volkswagen pilótái és a Polo R WRC versenyautó a 12 gyorsasági szakaszból 8 szakaszt győzelemmel zártak. Az Andreas Mikkelsen/Ola Floene (Norvégia mindkettő) páros négy gyorsasági szakaszgyőzelemmel járult hozzá ehhez az eredményhez, az Ogier/Ingrassia duó pedig három szakaszon is a leggyorsabb időt futotta. További szakaszgyőzelmet szerzett a Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Finnország mindkettő) páros, akik az összetett verseny harmadik helyén álltak, amikor az utolsó előtti gyorsasági szakaszon az üzemanyag szivattyú meghibásodása miatt kiállni kényszerültek. A győzelmet Kris Meeke/Paul Nagle (Nagy-Britannia/Írország) szerezte meg a Citroën színeiben, mögöttük csapattársaik Mads Ostberg/Jonas Andersson (Norvégia/Svédország) végeztek, a dobogó harmadik fokára pedig Elfyn Evans/Daniel Barritt (Nagy-Britannia mindkettő, M-Sport-Ford) állhattak fel.

Csalódások sora után kellemes lezárás: három pont Ogier párosának az utolsó gyorsasági szakaszon
Az üzemanyag szivattyú problémája a második szakaszon olyan teljesítménybeli visszaesést okozott az Ogier/Ingrassia párosnak, hogy feladni kényszerültek a versenyt, így elvesztették annak a reményét, hogy már az első napon bebiztosíthassák győzelmüket.  Így mindent egy lapra tettek fel az utolsó gyorsasági szakaszon és a szezon során harmadszor győzedelmeskedtek a záró etapon. Győzelmük a Volkswagen 22. sikere volt a záró gyorsasági szakaszok sorában, ahol a leggyorsabb három autót bónusz pontokkal jutalmazzák. A második szakasz az Andreas Mikkelsen/ Ola Floene párosnak sem hozott szerencsét, defektet kaptak, ami annyira visszavetette őket, hogy elvesztették minden győzelmi esélyüket. Ők is kockáztattak az utolsó szakaszon a bónusz pontok reményében, de az "El Cóndor" technikás és keskeny útján egy kőnek ütköztek és a felfüggesztés sérülése miatt feladni kényszerültek a versenyt.

Dráma az utolsó napon: a Latvala/Anttila páros a harmadik helyről búcsúzott a versenytől
Jari-Matti Latvala és Miikka Anttila a legsikeresebb Volkswagenes párosként a harmadik helyen autózott a vasárnapi utolsó két szakasz előtt, amikor a finn duó az üzemanyag szivattyú hibája miatt szintén feladni kényszerült a versenyt.

Egy bámulatos sorozat vége: 20 dobogós helyezés, amelyből 19 győzelem
A 2013-as Ausztrál-rali óta a Volkswagen hozzászokott a pezsgősdugók pukkanásához. Az elmúlt egy év és hét hónapban mindig legalább egy Polo R WRC pilóta állt a dobogón. A sorozatban megszerzett 20 dobogós helyből 19 első helyet szereztek a Volkswagen pilótái. Az Argentin-rali előtt a Volkswagen egy hét ralin átívelő győzelmi sorozatot tudott felmutatni.

A Volkswagen továbbra is élen a gyártók illetve a pilóták és a navigátorok versenyében
Az Argentin-rali kudarca ellenére a Volkswagen megőrizte vezető pozícióját a gyártók illetve a pilóták és navigátorok versenyében. A Rali Világbajnokság következő, portugáliai fordulója előtt a Volkswagen 18 pont előnnyel vezet a Citroën és a Hyundai előtt, akik holtversenyben osztoznak a második helyen. Az utolsó gyorsasági szakaszon szerzett három pontjának köszönhetően Sébastien Ogier és Julien Ingrassia most 33 pont előnnyel vezet Mads Ostberg/Jonas Andersson párosa előtt. Csapattársaik, Andreas Mikkelsen és Ola Floene a harmadik helyen állnak jelenleg négy pont hátránnyal.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés