Az új Touran – az egyterűek kategóriájának „4 literes autója”: a 110 lóerős Touran 1.6 TDI a DSG sebességváltóval mindössze 4,1 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként

2015-07-08

•    Connectivity: App-Connect alkalmazás integrálja az Apple és Android okostelefonokat az autó rendszerébe
•    Növekvő biztonság: innovatív vezetői segédrendszerek és új LED-fényszórók

Fontosabb információk az új Touranról:

•    Az öt- vagy hétüléses egyterű teljes egészében új fejlesztésű Fold-Flat ülésezése különösen sokoldalúan használható, illetve variálható
•    Új Pure Air Climatronic légkondicionáló berendezés és XXL méretű panoráma-tolótető emeli tovább a kényelem színvonalát
•    Infotainment-rendszerek új palettája, első ízben elektronikus beszédfelerősítés
•    A Car Net iránymutató hálózati kapcsolatokat kínál a Cam Connect, MirrorLink™, a CarPlay™ és az Android Auto alkalmazásokkal
•    Az új Touran már alapkivitelben másodlagos ütközésvédelemmel és akár proaktív utasvédelmi rendszerrel készülhet
•    Megnövelt tengelytáv bővíti a Touran térkínálatát (az ötüléses kivitelben például 48 literrel nagyobb csomagtartóval)
•    Az ötüléses Touran 743 literes csomagtartója a legnagyobb a kategóriában (a második üléssor felső pereméig pakolva)
•    Jelentősen megnövelt hosszúsága ellenére a Touran saját tömege akár 62 kilogrammal is alacsonyabban alakulhat
•    Akár 19 százalékkal takarékosabb TSI- és TDI-motorok: a DSG sebességváltóval szerelt Touran 1.6 TDI üzemanyag-fogyasztása csupán 4,1 l/100 km
•     Az új Touran minden üléshelyén a lehető legmagasabb szintű védelemről gondoskodik, akár kilenc légzsákkal

Igencsak pontos elképzelésekkel rendelkeznek a családok az igényeiket tökéletesen kielégítő autóról. Gyerekekkel a fedélzeten bőséges térre van szükségük, amely a családi élethez kellően tágasnak bizonyul az utazások során. Kellenek természetesen rakodóhelyek, minden mennyiségben. Alapvető a variálhatóság is, lehetőség szerint sok kisebb és nagyobb személynek, s természetesen a biztonság sem maradhat el, mert e tekintetben aligha ismerünk kompromisszumot. Ezen elvárások alapján alkották meg a Volkswagen tervezői a Touran sorozatot, amely valóban sokoldalú tehetség. Vezessen az út a sportpályára, az iskolába, az óvodába vagy éppen a családi nyaralásra, a Touran Németország legkedveltebb egyterűje, s piaci kategóriájában Európa-szerte a három éllovas egyike.

Mivel ennyire praktikus, még ott is nagy népszerűségnek örvend, ahol a gyerekek már kiröppentek otthonról, s azok körében is, akik magas üléspozícióját kedvelik, vagy éppen sokoldalúságát és magától értetődő kezelhetőségét értékelik. Több mint 1,9 millió vásárló döntött 2003-as bemutatkozása óta a Volkswagen e modellje mellett. A nagysikerű MPV-modell (Multi Purpose Vehicle) új nemzedéke érkezik most a piacra: ez az új Touran, amely minden tekintetben jobbá és gazdaságosabbá vált. Egyterű, amely a részletek iránti tökéletességre törekvő következetes figyelmesség eredményeképpen különleges pozíciót foglal el a kompakt A-MPV modellek piaci szegmensében. "Az új Touran" - emelte ki Dr. Heinz-Jakob Neußer, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja - "mind alapkoncepciójában, mind technikájában rendelkezik a kellő adottságokkal ahhoz, hogy Németországban megerősítse az egyterűek körében kivívott vezető pozícióját, illetve még jelentősebb tényezővé váljon Európa piacain." Megújult formavilágától, megnövelt utasterétől (63 milliméterrel hosszabb) és csomagtartójától (az ötüléses kivitelben plusz 48 liter), jelentősen mérsékelt tömegétől (akár mínusz 62 kilogramm) és akár 19 százalékkal takarékosabb motorjaitól függetlenül, valójában tökéletes részletmegoldásai teszik az új Tourant oly különlegessé:

Új ülések és légkondicionáló berendezés - A Touran második generációja többek között teljes egészében új fejlesztésű és a legsokoldalúbban variálható Fold-Flat ülésezésével bizonyul meggyőzőnek, amely öt- és hétüléses kivitelben is rendelkezésre áll. Nem kevésbé fontosak a mindennapok során az olyan részletek sem, mint az akár 47 rakodóhely, amelyekben minden kisebb-nagyobb tárgy megfelelő helyre találhat. Apró, ám annál praktikusabb részlet a csomagtér világítása, amely extraként rendelhető, egyetlen kattintással kivehető és zseblámpaként használható. Nem kevésbé tökéletes konstrukciós megoldás a légkondicionálás. Újdonság az extrafelszerelésként rendelhető Pure Air Climatronic háromzónás automatikus légkondicionáló berendezés, amely új szűrőtechnikával készül. Az aktív biogén szűrővel működő légminőség-érzékelő - mindeddig egyedülálló technikaként - mindenkor optimális belső levegőről gondoskodik, miközben hatékonyan veszi elejét a szennyező anyagok beáramlásának.

Innovatív kommunikáció - Az említetteken túl olyan megoldások avatják különösen jól átgondolt egyterűvé az új Touran sorozat tagjait, mint például az új Car-Net Cam Connect, amellyel a hátsó üléseken GoPro® kamera helyettesítheti a szülő vigyázó tekintetét. A gyerekekről készülő kép ekkor egyszerűen az infotainment-rendszer képernyőjén jeleníthető meg. Kellemesebb a kommunikáció az ugyancsak új elektronikus beszédfelerősítés segítségével, amely a telefon-kihangosító berendezéssel és az infotainment-rendszer hangszóróival segít a vezetőnek és az első utasnak a második és harmadik üléssorban is hallatni hangját. Mindezek olyan apró, ám innovatív részletek, amelyek jóval könnyebbé és élvezetesebbé teszik menet közben az életet.

Iránymutató hálózati kapcsolatok - A második generációs Modulrendszerű infotainment-koncepció (MIB II) komponensei ideális feltételeket teremtenek ahhoz, hogy a Volkswagen az App-Connect segítségével csaknem mindenfajta okostelefont egyszerűen a Touran fedélzeti rendszeréhez csatlakoztathasson. Az App-Connect ugyanis a MirrorLink™ mellett első ízben integrálja a CarPlay™ (Apple) és az Android Auto™ (Google) alkalmazásokat is az infotainment-rendszerbe. Szintén új Media Control alkalmazása révén a Volkswagen az első autógyártók egyikeként kínál a táblagépek számára is könnyű csatlakozást az autó infotainment-rendszeréhez.

Tovább fokozott biztonság a piaci szegmensben egyedülálló fejlesztésekkel - Egyfajta "csendes forradalomként" tökéletesíti a Volkswagen minden egyes újabb nemzedékükkel tovább és tovább modelljei biztonságát, s ez alól a Touran sem kivétel. A Volkswagen itt többek között a nagyszilárdságú acélok széles körű alkalmazásával készülő, optimális ütközésvédelmi tulajdonságokkal rendelkező karosszériaszerkezettel (mintegy 25 százalékkal megnövelt statikus merevség), akár kilenc légzsákkal, a személyautókét idéző kvalitások jellemezte futóművel és vezetői segédrendszerek e kategóriában iránymutatóan széles kínálatával gondoskodik az aktív és a passzív biztonság területén is jelentős fejlődésről. A Touran kínálatában új vezetői segédrendszerek között említhető a szériakivitelt bővítő másodlagos ütközésvédelem (Automatic Post-Collision Braking System), az extrafelszerelésként rendelhető proaktív utasvédelmi rendszer, a követési távolság automatikus szabályozása (Adaptive Cruise Control; ACC) (Highline esetén széria), a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) kiegészített Front Assist (Highline esetén széria), a közlekedési torlódás asszisztens, a kiállást segítő asszisztenssel (Rear Traffic Alert) kiegészített Side Assist és az utánfutóval manőverezést könnyítő, egyterű modellhez első ízben kínált asszisztensrendszer (Trailer Assist).

Még magasabb színvonalú kényelem új technikákkal - Egyaránt újdonság a Touran kényelmi felszereléseinek (extraként rendelhetők) kínálatában csomagtér-ajtaja elektromos nyitása illetve csukása, valamint annak egyszerű lábmozdulattal aktiválható automatikus felnyitása (Easy Open), a menetprofil-választás (Driver Profile Selection) és a nagy erejű LED-fényszórók. A LED-technikájú, új fejlesztésű fényszórók a Touran xenon-világítástechnikáját váltják le, mégpedig mindjárt két változatban is. Az alapkivitel a tompított és a távolsági fényt állítja elő LED-technikával, s távolsági fényt automatikusan fel- illetve lekapcsoló fényszóró asszisztenssel (Light Assist) is rendelkezik. A csúcsváltozatban mindezeken túl dinamikus kanyarvilágítás, LED-technikájú nappali menetfény és extrafelszerelésként a távolsági fény az útfelület folyamatos, változó intenzitású megvilágítását biztosító dinamikus szabályozása (Dynamic Light Assist) egészíti ki a LED-fényszórókat.

Az egyterűek kategóriájának "4 literes autója" - Teljes egészében új fejlesztésű illetve átdolgozott, ám egyaránt erősebb turbófeltöltésű motorokkal érkezik az új Touran. A kettő Euro 6 minősítésű benzin- (TSI: 81 kW/110 LE, 110 kW/150 LE) és a  három, Euro 6-os dízelüzemű erőforrás (TDI: 81 kW/110 LE, 110 kW/150 LE és 140 kW/190 LE) üzemanyag-fogyasztása akár 19 százalékkal is mérséklődött elődjéhez képest. A legtakarékosabb modell, a 7 fokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) szerelt, 110 lóerős Touran 1.6 TDI példamutatóan kevés, átlagosan mindössze 4,1 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként. Dr. Heinz-Jakob Neußer szerint: "Amikor egy hétüléses egyterű, mint az új 110 lóerős Touran 1.6 TDI '4 literes autóvá' lép elő, úgy gondolom, feltétlenül mérföldkőről beszélhetünk a hosszú távú fenntarthatóság útján." A leggazdaságosabb benzinmotor 100 kilométerenként átlagosan 5,4 literes fogyasztással a 150 lóerős Touran 1.4 TSI, ez esetben is az opcionális 7 fokozatú DSG váltóművel. Minden modell alapkivitelének része az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) illetve a fékezési és motorfékfázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszere. Minden TSI-motoros Touran az egyterűek körében példamutatónak számító B gazdaságossági besorolással rendelkezik, míg a TDI-változatok az A kategória határértékeinek is megfelelnek. 

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés