Szedán és kombi változatban érkezik az új Passat GTE

2015-07-23

•    2,9 l/100 km üzemanyag-fogyasztásával a Golf TDI Clean Diesel új rekordot állított fel
•    Újabb plug-in hibridmodellel folytatja a Volkswagen elektromos modelloffenzíváját
•    A Passat GTE 218 lóerős és akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromos üzemben
•    Az első Volkswagen plug-in hibridmodell a különösen nagy értékesítési volumen jellemezte középkategóriában

A Golf GTE után újabb hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású volumenmodell mutatkozik be, a német autógyártó ezúttal az új Passat GTE modelljével bővíti elektromos járművei palettáját. Az újdonsággal a céges és a magánvásárlók körében egyaránt kedvelt modell olyan változata mutatkozik be, amely egyszerre felel meg a nulla károsanyag-kibocsátás (Zero-Emission-Vehicle) és a hosszú utazás elvárásainak. Volkswagen, amelyben a jelen a jövővel találkozik, autó, amely nem csupán napjaink legprogresszívebb hajtásrendszerével, hanem az innovatív infotainment- és vezetői segédrendszerek középkategóriában iránymutató spektrumával is hódít.


Bőséges, 160 kW/218 LE rendszerteljesítményével, igencsak kedvező, 100 kilométerenként mindössze 1,6 liter, illetve 12,2 kWh (Variant: 12,4 kWh) fogyasztásával (NEFZ), valamint akár 50 kilométer tisztán elektromos hatótávjával a Passat GTE valósággal újraértelmezi kategóriájában a gazdaságosság fogalmát. A Volkswagen újdonsága normál üzemi körülmények között eleve tisztán elektromos üzemben, így károsanyag-kibocsátás nélkül kezdi meg útjait. Ez az elektromos üzemmód (E-Mode) igény szerint - például az utazás végén a városba érve - gombnyomásra is aktiválható. Egyes városokban, mint például Londonban, a Passat GTE vezetője így az esedékes dugódíj (City Maut) megfizetése alól is mentesül.


A Passat GTE önálló felszereltségi szintet képvisel. A high-tech modell eleve bőséges specifikációja olyan igényes technikákat is tartalmaz, mint például a LED-technikájú fényszórók (tompított és távolsági fény), a fáradtságérzékelő funkció, a másodlagos ütközésvédelem, a városi vészfék-funkcióval kiegészített Front Assist környezet-megfigyelő rendszer, az esőérzékelő, az első és hátsó ParkPilot, az oldalablakok krómozott díszlécei és az első komfortülések.


Mindezt egyedi vizuális  megoldások teszik teljessé. Ilyen például a meghatározó kék sávval készült (a kék az elektromos mobilitás színe a Volkswagennél), modellspecifikus krómozott hűtőrács. A Passat GTE progresszív karakterét a nappali menetfény C-alakú fénycsíkjaival kiegészített, teljes egészében új tervezésű első lökhárítója is erősíti. E jellegzetes C-alakzat a kék dizájnelemekkel együtt a Volkswagen minden elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású modelljének meghatározó ismertetőjegye. Oldalnézetében a Passat GTE 17 col peremátmérőjű "Montpellier" könnyűfém keréktárcsáiról már az első pillantásra plug-in hibridjárműként azonosítható.

Az utasteret szintén következetesen az új hajtásrendszer szellemében alakították ki a mérnökök és a formatervezők, akik a kombinált műszeregységet és a szériafelszereltséget bővítő Composition Media infotainment-rendszert a plug-in hibridhajtás specifikus funkcióinak és kijelzőinek menüjével egészítették ki. Ugyancsak egyéni stílusban jelennek meg olyan részletek, mint a kék hangulatvilágítás, az egyaránt kék díszvarrásokkal készült, bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék és GTE-specifikus sebességváltókar, illetve a szintén kék alaptónusú ülések. Az utasteret mindezeken túl alumíniumhatású és fényes fekete dekorbetétek avatják még igényesebbé.


Az elektromos üzemmód (E-Mode) sportos változata a GTE menetprogram, amelyben a Passat GTE 160 kW/218 LE maximális rendszerteljesítménye is rendelkezésre áll. Ekkor több fő komponens, például a gázpedál és a kormánymű karakterisztikája is dinamikusabbra vált. Az 1,4 literes TSI-aggregát teljesítménye 115 kW/156 LE, míg az elektromos motoré 85 kW/115 LE. A hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás maximális forgatónyomatéka tekintélyes 400 newtonméter. Mindezen értékek tükrében aligha lehet kétséges a lenyűgöző menetdinamikai, s ezzel a vezetés élménye terén kínált jelentős fejlődés. A már alapkivitelében kifejezetten a hibridhajtás igényeire kifejlesztett, 6 fokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) készülő Passat GTE álló helyzetből mindössze 7,4 másodperc (Variant: 7,6 másodperc) alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 225 kilométer/óra (elektromos üzemmódban 130 kilométer/óra).


A Passat GTE és a Passat GTE Variant várhatóan ősszel érkezik meg az európai piacokra, de egyes országokban már most megrendelhető. Ázsiai piaci bevezetésére a tervek szerint szintén még 2015-ben sor kerül. A márka jövője tekintetében kijelenthető, hogy a Passat GTE alapvető mérföldkő a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájának útján.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés