Műszaki jellegű intézkedésekről kapott tájékoztatást a német Szövetségi Gépjárműforgalmi Hivatal (KBA) az érintett EA 189 számú dízelmotorokra vonatkozóan

2015-11-26

•    A NOx-kibocsátás ügy európai megoldásának következő lépése
•    Minimális hardveres beavatkozás az 1.6 literes TDI motoroknál
•    A 2.0 literes TDI motorokban csak szoftverfrissítést kell végrehajtani
•    Cél: ne emelkedjen a fogyasztás, ne csökkenjen a teljesítmény

A dízel-ügy feldolgozása és megoldása jól halad. A Volkswagen Csoport az érintett 1,6 és 2,0 liter hengerűrtartalmú EA 189 kódú motorokon tervezett konkrét műszaki változtatásokat mutatta be a KBA részére. Ezzel az érintett járművek nagy része szempontjából megtaláltuk a kiutat. Az ügy intézése során lehetőség szerint elsődlegesen vevőbarát megoldásokban gondolkodtunk. A műszaki beavatkozások megvalósulása után a járművek megfelelnek a kipufogógázokra vonatkozó érvényes szabványoknak. Az 1,2 literes dízelmotor végleges műszaki megoldását, amely előreláthatólag szoftverfrissítés lesz, a hónap végén mutatjuk be a KBA-nak.

A német Szövetségi Gépjárműforgalmi Hivatalnak bemutattuk az érintett EA 189 kódú dízelmotorokra kidolgozott műszaki jellegű változtatásokat. Ezzel az érintett járművek nagy része tekintetében egyértelműen megoldódik a szabálytalanságok kiküszöbölése.
-    Az 1,6 literes EA 189 kódú motor esetében közvetlenül a légtömegmérő előtt rögzítünk egy úgynevezett "áramlás átalakítót". Ez egy háló, amely lecsillapítja a légtömegmérő előtt örvénylő légáramot és ezzel döntően befolyásolja a légtömegmérő mérési pontosságát. A légtömegmérő számítja ki az aktuálisan átáramló légtömeget, amely a motor működtetéséhez fontos paraméter az optimális égési folyamat szempontjából. Emellett még szoftverfrissítésre is sor kerül ugyanezen a motoron. A műszaki beavatkozás várhatóan egy óránál kevesebb munkaidőt vesz majd igénybe.
-    A 2,0 literes aggregátok szoftverfrissítést kapnak. E beavatkozás tiszta munkaideje fél órára tehető.
A motorfejlesztés és a komplex szívórendszerek jobb áramlás-szimulációja terén tett előrelépéseket az ezekhez társított szoftver-optimalizással kombinálva megfelelően egyszerű és felhasználóbarát átalakítást valósítottunk meg.

A műszaki jellegű változtatások fejlesztésének célja továbbra is az marad, hogy elérjük a mindenkor érvényes emissziós célokat a motorteljesítmény, a fogyasztás és a menetteljesítmények értékeinek romlása nélkül. Mivel azonban először mérni kell minden modellváltozatot, e célok elérése jelen pillanatban még nem igazolható vissza végérvényesen.
A KBA által elfogadott műszaki változtatásoknak megfelelően jelenleg az érintett 28 európai piac szükséges szervizkoncepcióját dolgozzuk ki. Célunk, hogy 2016 januárjától a szükséges műszaki színvonalra hozzuk az első járműveket a visszahívás keretében. Az aktuális becslések szerint a visszahívások során az összes motorváltozaton elvégzett valamennyi beavatkozás végighúzódik majd a 2016-os éven.
A Volkswagen a műszaki átalakítást minden vevő esetében a lehető legrövidebb idő alatt fogja megvalósítani. Ezen felül a Volkswagen minden vevőjével kapcsolatba lép és törekedni fog arra, hogy a műszaki átalakítás megvalósítása keretében figyelembe vegye az egyedi vevői igényeket, hogy elkerülje ezzel a vevőknek okozott esetleges hátrányokat, például mobilitásuk korlátozását. A Volkswagen márka ezzel összefüggésben garantálja, hogy minden vevője részére megfelelő csereautót ajánl fel.
A Volkswagen minden vevőjének lehetősége van például már október eleje óta arra, hogy személyesen ellenőrizze, érintett-e a járműve a dízel ügyben. A www.volkswagen.de/info címen minden vevőnk egyértelmű válaszhoz juthat járműve alvázszámának megadásával.
A fentiekben leírt átalakításokkal az érintett európai, EA 189 kódú motorral szerelt konszern-modellek nagy részére megszületett a műszaki megoldás. E hónap végén mutatjuk be a KBA-nak az 1,2 literes háromhengeres dízelmotor megfelelő átalakítását is.
A Volkswagen márka eljárásmódjára támaszkodva a csoport további márkái - az Audi, a SEAT, a ŠKODA és a Volkswagen Haszonjárművek - szintén megfelelő átalakításokat terveznek az érintett járműveken.
A Volkswagen AG ezen felül 2016. december 31-ig kifejezetten lemond az EA 189 kódú motorral szerelt járművekbe beépített szoftver miatt érvényesíthető esetleges szavatossági igények/jótállási igények tekintetében az elévülési kifogás előterjesztéséről, ha ezen igények már most nem évültek el. Emiatt a várakozás miatt Volkswagen vevői nem szenvednek hátrányt.
Ami biztos: A járművek műszakilag továbbra is biztonságosak és menetkészek, ez alapján korlátlanul használhatók a közúti közlekedésben.



Tájékoztatás: A jelen sajtóközleményben foglalt információk nem vonatkoznak a Volkswagen Group of America vagy a Volkswagen Canada termékeire és szolgáltatásaira.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés