A Volkswagen Személyautók márka 5,82 millió kiszállítást teljesített a 2015-ös évben

2016-01-12

•    Régiónként eltérő teljesítmény a Volkswagen márka 2015-ös kiszállításait illetően. Európa és Kína szerepe továbbra is kulcsfontosságú.
•    Jürgen Stackmann, a márka igazgató tanácsának tagja: "Továbbra is arra koncentrálunk, hogy visszanyerjük ügyfeleink bizalmát, miközben új járműveinkkel már előre tekintünk és aktívan formáljuk ennek a nagyszerű autómárkának a jövőjét."

A Volkswagen Személyautók márka világszerte 5,82 millió autót adott át ügyfeleinek a 2015-ös évben. "A Volkswagen márka remekül teljesített a tavalyi évben dacára a nehéz körülményeknek. A különböző régiók teljesítménye a piacok sajátosságainak megfelelően igen különbözően alakult. Értékesítés szempontjából legfőképpen Európa és Kína a márka két alappillére." - nyilatkozta Jürgen Stackmann, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának az értékesítés, marketing és az értékesítés utáni szolgáltatások területéért felelős tagja. Hozzátette: "A 2016-os évben továbbra is arra koncentrálunk, hogy visszanyerjük ügyfeleink bizalmát, mivel a vásárlók elégedettsége jelenleg és a jövőben is az egyik legnagyobb értékünk. Ezzel egy időben a márka globális értékesítési erejét optimalizálva a gázra lépünk és új modellekkel jelentkezünk." Kiemelte továbbá, hogy az új Touran* piaci bevezetése már folyamatban van, az új Tiguan* pedig szintén rajtra kész. A Beetle Dune* és a GTI Club Sport* személyében pedig a márka két, különleges vezetési élményt kínáló modellt dob piacra. Stackmann hozzátette: "A Volkswagen összes dolgozója maximális elhivatottsággal dolgozik azon, hogy továbbra is ilyen kiváló autók készüljenek és általuk formálják ennek a nagyszerű autómárkának a jövőjét.

A 2015-ös évben a Volkswagen Személyautók márka összesen 1,5 millió járművet szállított ki Európában, ez 4,7 százalékos növekedést jelent. A márka - némely piacon jelentősen - növekvő kiszállításokat regisztrált Németországban (+3,9 százalék), Spanyolországban (+13,9 százalék) és Olaszországban (+5,8 százalék). Közép-és Kelet-Európa teljesítménye igen változó volt. Miközben az oroszországi helyzet a piac egész éves teljesítményét meghatározta (-38,8 százalék), addig más piacokon, mint például Csehországban (+42,1 százalék) és Lengyelországban (+8,5 százalék) növekedést, bizonyos esetekben nagymértékű bővülést könyvelhetett el a márka.

Az ázsiai és csendes óceáni térségben a márka összesen 2,84 millió járművet adott át tulajdonosainak. Legnagyobb piacán, Kínában az utolsó negyedévben ismét pozitívra fordult a mérleg és december hónapban enyhe, 0,3 százalékos emelkedést mutattak az eredmények. Stackmann hozzáfűzte: "Bíztató ez az eredmény, reméljük ebben az irányban haladunk tovább a 2016-os év első negyedévében is."

A Volkswagen Személyautók márka egész éves kiszállításai 0,9 százalékkal nőttek Észak-Amerikában. Az Egyesült Államokban tapasztalt kisebb visszaesés (-4,8 százalék) mellett Kanada (+7,1 százalék) és Mexikó (+11,8 százalék) piacain bővülést regisztrált a márka. A dél-amerikai térségben a helyzet továbbra is feszült, itt 458 200 járművet szállított ki a márka 2015-ben. A régió teljesítményét alapvetően a nehéz helyzetben lévő brazil piac (-38 százalék) határozza meg.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés