Volkswagen: Európának vezető szerepet kell betöltenie az elektromos mobilitás területén

2016-01-27

-    Matthias Müller, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke: az autóipar jövőjét nem bízhatjuk a Szilícium-völgyre
-    A Volkswagen az ipari szereplők és a politikai döntéshozók szorosabb együttműködését sürgeti az infrastrukturális és a keretfeltételek kidolgozásában
-    A Volkswagen Csoport a jövőben külső, független ellenőrökkel vizsgáltatja be járműveinek kibocsátási értékeit
-    Az Európai Parlament számos képviselője tiszteletét tette a vállalat újévi fogadásán Brüsszelben

A Volkswagen Csoport az ipari vállalatok és a politikai döntéshozók még szorosabb együttműködését sürgeti az európai uniós mobilitási lehetőségek jövője kapcsán. Európának az autóipar jövőbeni területein a technológiai fejlődés élére kell állnia és a politikai döntéshozókkal közösen kell megteremteni a szükséges szabályozási környezetet, fogalmazta meg a Csoport igényét Matthias Müller, a vállalat elnöke a Volkswagen Csoport hagyományos újévi fogadásán Brüsszelben. Legyen szó a digitalizálás kérdéséről, az autonóm vezetésről vagy az elektromos mobilitásról, Európának kell kijelölni a követendő irányt "mind az infrastruktúra, mind a megfelelő jogi szabályozás tekintetében." - jelentette ki Müller számos tiszteletreméltó vendég és európai parlamenti képviselő jelenlétében. "Ezeket a területeket nem engedhetjük át a Szilícium-völgynek."

A Volkswagen Csoport a politikai döntéshozók és az autóipari szereplők még szorosabb együttműködését sürgeti a digitális átalakulás és az elektromos mobilitás területén. "Iparágunk igyekezete önmagában még nem elég. Együtt kell tennünk azért, hogy Európa továbbra is innovatív és versenyképes ipari térség maradjon ebben a gyorsan változó világban." - hangsúlyozta beszédében Müller. "Igazi áttörés az elektromos mobilitás területén csak akkor érhető el, ha a politika, a társadalom és a hatóságok még szorosabban dolgoznak együtt." Müller az infrastrukturális hiányosságokra utalva példaként említette a 150 kW teljesítményű gyorstöltő állomások rendszerét, ahol Európának egy szerteágazó, kiterjedt hálózatra lenne szüksége. Az ügyfelek bizalma az elektromos mobilitásban csak akkor erősödik, ha "látható és működő infrastruktúrával találkoznak" - jelentette ki meggyőződéssel Müller.

Az elnök ígéretet tett rá, hogy a Volkswagen a vállalat termékeit, stratégiáját és vezetését illetően is "minden eddiginél jobban" a fenntarthatóságra koncentrál. A vállalat új, 2025-ig terjedő stratégiáját Müller az idei év nyarán mutatja be. Egyebek között a Volkswagen Csoport márkái 2020-ig 20 további modellt mutatnak be, amelyek elektromos vagy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtással rendelkeznek, jelentette be a Csoport vezetője.

A kibocsátással kapcsolatos ügyben az utóbbi hetekben történt fejleményeket vizsgálva Müller az európai parlamenti képviselők előtt kijelentette: "A jelenlegi krízist kihasználva alapjaiban szervezzük át a vállalatot. Szilárd meggyőződésem, hogy ez egy jó lehetőség arra, hogy egy új és erősebb Volkswagent hozzunk létre." A Csoport elnöke hangsúlyozta, hogy Európa legnagyobb autógyártójaként minden járművének kibocsátási értékét külső, független felügyelők ellenőrzik és hitelesítik a jövőben. A vállalat által gyártott járműveket ezen kívül véletlenszerűen valós vezetési körélmények közötti teszteknek vetik alá. Müller hozzátette: "Reméljük, ezzel sikerül visszanyernünk a belénk vetett bizalmat."
Müller határozottan állította: "Az egész iparágban tapasztalt, a hivatalos mérési eredmények és a tényleges fogyasztási adatok közötti eltérések sem most, sem a jövőben nem elfogadhatóak. Itt iparági szinten kell új utakra lépnünk." A Volkswagen Csoport elnöke kijelentette, hogy az Európa-szerte érintett közel 8,5 millió jármű számára kidolgozott műszaki megoldások készen állnak. A beavatkozások végrehajtása ezen a héten indul. Az ügyfelek számíthatnak a Volkswagenre, hangsúlyozta Müller Brüsszelben. "A visszahívások lebonyolítása a lehető legjobb és leginkább ügyfélbarát módon történik majd."

A Volkswagen Csoporthoz hét európai ország tizenkét márkája tartozik. A vállalat 71 európai helyszínen több, mint 440 000 dolgozónak biztosít munkát. A Csoportot több európai uniós országban a legnagyobb ipari befektetőként tartják számon. Müller hangsúlyozta, hogy a Volkswagen továbbra is hű marad Európához, mint fejlesztési és termelési helyszínhez: "A Volkswagen hisz Európában. Úgy vélem, hogy vállalat és az én legfőbb feladatom, hogy a jövőben Európa is bizalommal legyen a Volkswagen iránt."

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés