Elsődleges fontosságú a digitalizáció a Volkswagen Csoport számára

2016-03-01

•    Szoros kapcsolatban a formatervezés és a digitalizáció - három új Volkswagen Group Future Center európai, ázsiai és kaliforniai helyszínen
•    Matthias Müller, az igazgatótanács elnöke: "Újraértelmezzük a Volkswagen Csoport formatervezését a digitális korszakra"
•    Johann Jungwirth digitalizációs igazgató: "A Volkswagen Csoport 2025-ig vezető mobilitási vállalattá fejlődik"
•    A károsanyag-kibocsátás témakörében sikerrel vette kezdetét az európai visszahívási akció

A Volkswagen Csoport egyértelmű utalásokkal szolgál a jövő mobilitására a Genfi Autószalon alkalmával. Matthias Müller, az igazgatótanács elnöke a vállalatcsoport esti rendezvényén három új Volkswagen Group Future Center létesítését jelentette be, európai, ázsiai és kaliforniai helyszíneken. Ezekben a formatervezők és a digitalizáció szakemberei közösen dolgozhatnak majd a jövő autóján. Amint Müller kiemelte: "Újraértelmezzük a Volkswagen Csoport formatervezését a digitális korszakra." Emellett az automatizált járművezetés területén is új fejlesztési offenzíva indult, amelynek célja a vetélytársaknál gyorsabban szériaéretté fejleszteni ezen alapvető fontosságú technológiát.

Mindkét jövőbeni fejlesztési irányról szóló döntés a vállalatcsoport azon meggyőződését jelzi, hogy a digitalizáció fontos új üzleti területeket és forgalomnövelő lehetőségeket tár fel. Matthias Müller szerint: "A digitális átalakulás ezért a Volkswagen Csoport legfontosabb feladatai között szerepel." Eszerint a siker kulcsa az autós és a digitális világ "olyan jellegű összekapcsolása, amelyből az ügyfelek, a társadalom és a gazdaság egyaránt profitálhatnak". Mint elhangzott, a kiváló autók építése azonban önmagában még nem elég a jövőre nézve, s a Volkswagen Csoport felismerte az idők jeleit. Amint Müller hangsúlyozta: "Változást szeretnénk, és teszünk is érte."

Ennek jegyében szólalt fel az este folyamán Johann Jungwirth, aki 2015 novembere óta vezeti a Volkswagen Csoport digitalizációs részlegét. Jungwirth egyértelművé tette a vállalatcsoport által képviselt új irányvonal céljait: "Szilárd meggyőződésem, hogy 2025-ig vezető mobilitási vállalattá fejlődünk." Ennek érdekében a Volkswagen Csoport "részben szoftver- és szolgáltatásfejlesztő társasággá" lép elő. Mint kiemelte, a Volkswagen nagy előnye a jövő mobilitásának fejlesztésében, hogy "már abszolút otthonosan mozog a hardver - vagyis az autógyártás - területén".

A Volkswagen Csoport szorosabbra kívánja fűzni a digitalizáció és a formatervezés szakterületeinek kapcsolatát, ami iránymutató lépés az autóipar jövője szempontjából. A három új Volkswagen Group Future Center Potsdamban, Kaliforniában és Kínában kezdi majd meg működését, ahol a formatervezés és a digitalizáció szakemberei együttesen dolgozhatnak a jövő autóin. A cél, hogy a Volkswagen Csoport járművei a felhasználói élmény, az interfészdizájn, a kezelési logika, az új utastér-koncepciók, valamint az információk és a szórakoztatás területén egyaránt első pozíciót vívhassanak ki kategóriájukban. A vállalatcsoport formatervezői részlegét január óta Michael Mauer vezeti, s az új irányvonalat a digitalizáció szakterületével folytatott szoros együttműködés jellemzi. A potsdami stúdió már meg is kezdte működését az új rendszerben, a kaliforniai és ázsiai központok helyszínéről pedig rövidesen döntés születik.

A jövő alkotása azonban csakis akkor lehet sikeres, hangsúlyozta Matthias Müller, a Volkswagen Csoport elnöke, "ha tanulunk a múlt hibáiból is". Mint elhangzott, az idei esztendő döntő jelentőségű a Volkswagen Csoport számára: "2016 során kívánjuk megoldani ügyfeleinknek a dízelmotorjaink okozta problémákat, egyben új irányt határozni meg a vállalatcsoport számára." Ezzel egy erős konszern alapjait fektetnék le, ahogyan Müller Genfben fogalmazott: "Kettős feladatot tűztünk ki magunk elé - kellő tisztelettel, ám szilárd meggyőződéssel is aziránt, hogy a Volkswagen Csoport márkáival együtt megerősödve kerülhet és kerül is ki e nehéz időszakából."

Mint kiemelte, a károsanyag-kibocsátás témakörében jól haladnak a dolgok, és sikerrel vette kezdetét az európai visszahívási akció is: "Programunk középpontjában ügyfeleink állnak, számukra kívánjuk a lehető leghatékonyabbá tenni a szervizlátogatást." Müller egyben bejelentette, hogy a Volkswagen Csoport belátható időn belül átfogó jelentést tesz közzé az események tisztázásának állásáról, amelyből "le fogja vonni a megfelelő konzekvenciákat".

A vállalatcsoport az elektromos mobilitás fejlődését is szorgalmazza. A Volkswagen Csoport kínálatában jelenleg összesen kilenc elektromos, illetve hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerű modell szerepel, amelyekhez 2020-ig további húsz társul majd. "Az évtized végére megvalósíthatóvá válik az 500 kilométert is meghaladó, tisztán elektromos hatótáv, miközben a töltési idők egy kávészünetnyire rövidülnek. Hosszú távon az elektromos autók költségei kisebbek lesznek, mint a belsőégésű motorral szerelt járműveké" - folytatta Müller. Mint elmondta, a gazdaság és a politika közös erőfeszítése szükséges azonban ahhoz - mindenekelőtt a kiterjedt töltőhálózat kiépítése terén -, hogy az elektromos mobilitás gyorsabban tért hódíthasson a piacon.

Ezt az utat még néhány évig az új és a hagyományos belsőégésű hajtások együttes jelenléte határozza meg, tette egyértelművé Genfben a Volkswagen Csoport elnöke: "Mérnökeink vonzó technikákat fejlesztettek ki, háromtól egészen 16 hengerig, a földgázüzeműtől a gazdaságos dízelmotorokig. Itt is érvényes: tudunk és fogunk is még fejlődni."

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés