Jól halad a Volkswagen digitalizálási és elektromos mobilitási programja

2016-04-22

- átfogó kép a   gépjárművek jövőjéről - a digitalizálást az innovatív termelési módszereken keresztül mutatják be
-  a középpontban a virtuális valóság technológiái: a fejlesztéstől egészen a vevőszolgálatig terjed az alkalmazások széles köre
-  a hálózatról is tölthető  hibrid gépkocsik kiemelik a Volkswagennél megvalósuló elektromos mobilitás jelentőségét
-  egy klasszikus gépkocsi születésnapja: 40 éves a GTI    

Az április 25-29 között nyitva tartó Hannoveri Vásáron a Volkswagen a következő témákat helyezi bemutatója középpontjába:  digitalizálás,  elektromos mobilitás, virtuális valóság, összekapcsolhatóság. Ezeken keresztül a Volkswagen átfogó képet ad a  gépjárművek jövőjéről, és megfogalmazza igényét, hogy vezető szerepet játsszon az autóipar  technológiai átalakításában. A Hannoveri Vásáron a Volkswagen bemutatkozásának kihangsúlyozott formáit jelentik a virtuális valóság technológiái, például a termelés tervezésében és a vevőszolgálati területen.  Mindezek  egyértelműen megmutatják, hogy a virtuális és a valós világ hogyan forr egyre inkább egybe az autóipari termelésben. 

 

A Volkswagen Személygépkocsik márka a kiállításon hangsúlyozottam mutatja be, ahogyan teljes gőzzel halad előre a digitalizálással és az elektromos mobilitással, melynek során érintik a termelés tervezésében és az alkalmazottak képzésében hogyan hasznosíthatók a virtuális valóság technológiái.  Az Oculus Rift virtuális valóság fejhallgatóval a Volkswagen úttörő módon szerepet játszik   az eredetileg a videó játékokra kifejlesztett technológia ipari alkalmazásával. A mozdulat-érzékelővel  kombinálva a fejhallgató lehetővé teszi  egy egész üzemrész ösztönös, megérzésen alapuló megtervezését a virtuális valóságon keresztül. A Volkswagen a virtuális technológiát annak érdekében is használja, hogy összeszerelő üzemi képzést nyújtson alkalmazottainak. Kezdetben az alkalmazottak az okos telefonon egy összeszerelési szakaszt gyakorolhatnak a virtuális világban oktatói segédeszközzel és a videókkal, ezáltal biztosítva nekik az optimális felkészülést a gyakorlati összeszerelő munkára. 

 

A Volkswagen Haszonjárművek a virtuális valóságot arra használja fel, hogy a látogatóknak bepillantást biztosíthasson az új  Crafter fejlesztésére, mielőtt ez az új modell az ősszel bemutatkozik a világon. A virtuális valóság fejhallgatókat használva a potenciális  ügyfelek virtuálisan is áttekinthetik a rakodó tér változtatható konfigurációit. 

 

A Volkswagen a látogatóknak további betekintést is nyújt a jövő gyárába, a hálózatba kapcsolt termelési eszközök bemutatásával. Az ember és gép közötti kapcsolat  lehetővé tevő, nagyon fejlett robotokkal a Volkswagen az alkalmazás új területeit tárja fel. A cél az, hogy csökkentsék az alkalmazottakra nehezedő terheket azáltal, hogy az ergonómiailag nehéz körülmények közötti munkát a robototok végezzék el. A jövőben  az emberi lény erejét és a robotokat kombinálják a termelésben.  A Volkswagen a háromdimenziós nyomtatást is elhozta Hannoverbe. A cég e technológia alkalmazását a fém- és műanyag alkatrészek gyártásában mutatja be, aláhúzva e módszer előnyeit a prototípusok legyártásában. 

 

A digitalizálás mellett a Volkswagen  nagy léptekkel halad előre az elektro-mobilitás terén is, és ezt a trendet a Csoport legújabb autói is igazolják. A hannoveri vásáron a Volkswagen bemutatja a hálózatról is tölthető Passat GTE hibrid gépkocsit, valamint a hálózatról is tölthető Tiguan GTE hibrid tanulmányautót. Miközben a Passat GTE* az első hálózatról is tölthető hibrid gépkocsi a Volkswagentől, amely  limuzin és kombi változatban is rendelkezésre áll, a Tiguan a  jövőbeni potenciális lehetőségeket lebbenti fel a szabadidő autók (SUV) kategóriában.  A vásáron történő bemutatkozást a teljesen elektromos e-Golf** teszi kerekké. Ez a gépkocsi az elektro-mobilitásnak és az összekapcsolhatóságnak a mindennapok során használható változatainak a Hannoveri Vásáron történő kiállítása közepette mutatkozik be. A mobil online szolgáltatások, a mozdulat vezérlés és a vezetőt segítő rendszerek jelzik a közeli jövő alapvető összekapcsolhatósági trendjeit. 

 

A GTI 40. születésnapjának évében a Volkswagen  kiállításának egy részét e klasszikus gépkocsinak szenteli. A GTI 1976-ból  származó első nemzedéke mellett ott lesz a kiállításon, a GTI Clubsport  modell legutolsó, 265 LE-ős  változata is.

 

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés